פרויקטים חדשים בתל אביב

בנייה ללא הפסקה - תל אביב מתחדשת

קשה להתעלם מתנופת הפיתוח והבניה המתרחשת בתל אביב-יפו בעשור האחרון.
אחרי הכל, מדובר על המוקד האורבני המשמעותי ותוסס ביותר בגוש-דן ואולי בישראל כולה.
תל אביב היא מרכז המהווה אבן שואבת למגורים ועסקים, עבור מגוון רחב של תושבים מכלל האוכלוסיות והמגזרים.

לשם המחשה, על פי נתוני הלמ"ס, במהלך שנת 2022 חל גידול שנתי חד בשיעור של 13 אחוזים ביחס להתחלות הבניה בכל רחבי העיר (מול שנה קודמת) בפרויקטים של התחדשות עירונית.
בסך הכל החלה בניה של כמעט 2000 יחידות דיור חדשות ברחבי העיר, במהלך שנה זו.
מגמה זו צפויה להמשיך ולהתעצם גם במהלך העשור הקרוב לפי דעת הרבה מומחים בתחום.

ברבעון האחרון של 2023 אמנם חלה האטה בהתחלות בניה, בין היתר על רקע אי הוודאות הבטחונית. אולם לאור העובדה שכמעט ולא קיימות עתודות קרקע חדשות לבניה, הרי פרויקטים של התחדשות עירונית בתל אביב-יפו, הם למעשה כמעט האלטרנטיבה היחידה לבניית יחידות דיור חדשות. פרויקטי ההתחדשות העירונית החדשים נותנים מענה הן ליזמים המעוניינים בתשואה אטרקטיבית והן עבור בעלי דירות המעוניינים בשדרוג תנאי המגורים וחידוש בניינים ותיקים בעיר.

פרויקטים בשיווק בתל אביב

ארלוזורוב 65

תל אביב

מזא"ה 77

תל אביב

דוד מרכוס 16

תל אביב

ויצמן 133

תל אביב

שיתוף פעולה עירוני

לאור ההתפתחות המתוארת, בעיריית תל-אביב נרתמו בשנים האחרונות, כחלק מניסיון אמיתי לספק מענה אל מול משבר הדיור מחד ומגמת הגברת הדרישה לקידום פרויקטים של התחדשות עירונית מאידך.
המענה ניתן בפן הבירוקרטי, על ידי גורמים יעודיים באגף ההנדסה, המתמקדים בהיבטי ההתחדשות העירונית, מתוך מטרה לשמש כגורם פורמלי שתכליתו לסייע לקצר את ההליכים.
בפן התכנוני קודמה ופותחה מדיניות סדורה לקידום הפרויקטים, אשר מבוססת על תהליך מקוון וברור יותר משהיה בשנים קודמות.
זוהי למעשה פלטפורמה המלווה את הפרויקט לאורך כל שלביו, החל משלב בחינת ההיתכנות והבחינות הראשוניות, דרך תהליך הרישוי ועד לפיקוח שלבי הביצוע לאחר הנפקת היתרי הבניה.

לכך מתווספת תכנית המתאר של תל אביב-יפו אשר עודכנה בשנת 2023 – תכנית תא/5500 המוכרת יותר בשם תכנית הרובעים. תכנית זו נועדה בין היתר להגדיר את זכויות הבניה בעיר, על מנת להעניק ודאות תכנונית הנדרשת לציבור בעלי העניין לקידום פרויקטים יותר מכל. במסגרת התכנית חולקה העיר ל-9 רובעים, כאשר בכל אחד מהם נהגתה מדיניות התחדשות עירונית בעלת מאפיינים ייחודיים המותאמים לו.
ברוב האזורים אף אושרה כבר תכנית מתאימה המסדירה את הנחיות התכנון הפרטניות.

על פי ההערכות המתפרסמות במדיה מעת לעת, מקודמים בימים אלה סדר גודל של כ-550 פרויקטים על טהרת התחדשות עירונית ופינוי-בינוי ברחבי העיר תל-אביב.
אזורי הביקוש הפופולאריים ביותר לקידום הפרויקטים הם בין היתר: הצפון הישן, הצפון החדש וכן רובע 3, בהם מחיר הדירה נאמד לעיתים בסכום של 70-60 אלף שקלים למ"ר ואף למעלה מכך.

ניכר כי תל-אביב ממשיכה להציב רף גבוה בתחום הבניה וההתחדשות העירונית. יש למה לצפות !

לבדיקת היתכנות לקידום פרויקט בבניין שלכם –
לפרטים נוספים ויצירת קשר ניתן לפנות באמצעות טלפון 2600*, או לחצו כאן להשארת פרטים.