מדיניות התחדשות עירונית תל אביב

מדיניות התחדשות עירונית תל אביב
מדיניות התחדשות עירונית תל אביב

מדיניות תעדוף פרויקטים של התחדשות עירונית תל אביב

בדומה להרבה עיריות ומועצות מקומיות במדינת ישראל, גם עיריית תל אביב הגדירה בשנים האחרונות את המדיניות בנוגע לפרויקטים של התחדשות עירונית בתחומה.
עם זאת, אנשים רבים נותרים מעט בעלטה בנוגע אליה, לכן החלטנו להאיר לכם נקודות מסוימות מתוכה.
כמובן שאפשר להתעמק יותר בפרטי התוכניות ומסמכי מדיניות.
תוכלו לעשות זאת בין היתר בעיון במסמכים באתר העירייה, בהתייעצות איתנו או עם אדריכלים העוסקים בתכנון פרויקטים של התחדשות עירונית בתל אביב.

מהי מטרת העל של מדיניות התחדשות עירונית של עיריית תל אביב?

המטרה העיקרית של המדיניות העירונית הזו, היא להבטיח את איכות החיים של תושבי העיר ואף לשפר אותה באמצעות הפרויקטים של התחדשות עירונית מגיעים לשולחן הוועדה המקומית לתכנון ובניה.
העירייה מאפשרת  ליזמים וקבלנים להגיש בקשות לוועדה זו והיא בוחנת כל אחד מהם בקפידה ובכובד ראש, לאחר תהליך סדור של רישוי בהתאם לכללים שנקבעו.

עדכון מדיניות ושינוי בתוכנית המתאר?

במהלך חודשים מאי יוני 2023 עיריית תל אביב עדכנה את קווי המדיניות (תהליך שהחל כבר בראשית שנת 2021), ומציגה תכנית מתאר מחודשת.
התכנית תוצג לציבור לצורך התייחסותו במטרה לשפר את התכנון המוצג.

העיר תל אביב עוברת שינויים הדורשים ביצוע התאמות, והיא תוצר של תהליך עבודה ארוך ויסודי שנועד לבנות תוכנת התומכת בהמשך התפתחותה של העיר תל אביב.
עדכון התוכנית מתמקד בחמישה נושאים עירוניים: מגורים והתחדשות עירונית, תחבורה וניידות, שטחים ציבוריים, תעסוקה, מסחר ואפילו הערכות לשינויים באקלים.

על אילו תנאים צריך לענות כל פרויקט בכדי שהוא יוכל לצאת לדרך?

כל פרויקט נבחן לעומק על ידי ועדה מקצועית מטעם העירייה, אך ישנן חמש נקודות שיבטיחו כי הפרויקט שלכם ייבחן בצורה חיובית יותר:

  1. ישנה עדיפות לפרויקטים אשר נועדו לחדש ולשפר מבנים / שטחים ציבוריים, כאלו שיועילו לכמה שיותר אנשים, לצד חידוש בנייני דירות.
  2. ישנה עדיפות לפרויקטים אשר יתרמו להוויה העירונית, כאלו שיעניקו לתושבים מרחבים ציבוריים מזמינים ונעימים לתושבי העיר והבאים בשעריה.
  3. ישנה עדיפות לפרויקטים אשר יעניקו הזדמנויות למגוון רחב יותר של קהילות שונות להגיע להתגורר בעיר, בכך שבעת תכנונם, יתנו משקל להיבטים כמו נגישות או מחיר הדירה.
    לשם הדוגמה, אנשים המתמודדים עם נכויות שונות או פרויקטים של דיור ציבורי.
  4. ישנה עדיפות לפרויקטים ששומרים על הצביון של השכונות השונות ולא יפריעו או ישנו באופן מהותי את חיי הקהילה הקיימים בהם, אלא ישתלבו בהן בצורה טבעית.
  5. ישנה עדיפות לפרויקטים שישפרו את חיי הקהילה בטווח הארוך בכך שיעודדו את התושבים להשתמש בתחליפים של אנרגיה ירוקה או תחבורה ציבורית, למחזר לטפח טבע אורבני וכו'.

יש לכם בניין שיכול להתאים לפרויקט התחדשות עירונית או מעוניינים לקבל מידע נוסף אודות מדיניות ההתחדשות העירונית של עיריית תל אביב? צרו איתנו קשר בטלפון: 2600*.